Autor Wiadomość
Erwill
PostWysłany: Pon 18:12, 20 Mar 2006   Temat postu:

ok ładnie powiedziane Razz MISTYCZNĄ
Marius
PostWysłany: Pon 17:08, 20 Mar 2006   Temat postu:

CO tu dużo mówić znudził mi się ten system dlatego poprostu przesta go rozwijać Very Happy
Nie zamykajcie topic może kiedyś ktoś wykorzysta zawarta tutaj mistyczną wiedze
Marius
PostWysłany: Pon 17:10, 19 Gru 2005   Temat postu:

A oto odsłona V:
- umiejętności postaci opisują jej zdolności, utalentowanie, wyuczone techniki walk itp.,
- wartości umiejętności, wyraża się w modyfikatorze,
- ów modyfikator, ma wartość w przedziale pomiędzy 0% - 200%,
- procenty opisują szanse, na udane uzycie umiejętności (np.: walka mieczem, daje nam szanse na trafienie przeciwnika),
- większość umiejętności nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, ale niektóre z nich moga być bardziej pracochłonne, lub nawet ograniczone ilością użyć na dzień,
- jeżeli posiadamy odpowiednio wysoka inteligencje, możemy wybrać jedna, dwie, a nawet 3 ulubione umiejętności. Każdy punkt poświęcony w ulubioną umiejętność daje nam podwójny efekt (1pkt = +2%)
- a oto lista umiejętności (będzie uzupełniana, jeżeli macie jakkieś pomysły to walcie)

Kod:
Umiejętność       Bazowy         Cecha
Akrobatyka             0%          Zr + Si
Alchemia
Biała Magia
Blefowanie
Czarna magia
Doktor
Dowodzenie
Dyplomacja
Fałszerstwo
Jeździectwo
Kradzież
Łamacz szyfrów
Magia maszyn
Magia natury
Magia ognia
Magia powietrza
Magia wody
Magia ziemii
Nasłuchiwanie
Otwieranie
Pływanie
Poliglotyzm
Przeszukiwanie
Skakanie
<będzie więcej tyle narazie>
Wujek Czikit
PostWysłany: Nie 17:10, 18 Gru 2005   Temat postu:

hm... imho system nadaje sie bardziej na forum niz real. zobaczymy co z tego bedzie...
Marius
PostWysłany: Nie 10:29, 18 Gru 2005   Temat postu:

A oto odsłona IV:
- wartość witalną i duchową postaci, odzwierciedlaja 2 parametry: Punkty Życia (PŻ) i mana
- pż i mana zwiększają się wraz z doświadczeniem,
- każda postać otrzymuje wraz z awansem 3 pż + premiowe,
- postać otrzymuje dodatkowe 3 pkt mana na poziom,
- pż pokazują stan zdrowia postaci: 100% zdrowy - brak kar,
99% - 50% ranny -1 Percepcja -1 Zręczność,
49% - 0 poważnie ranny -2 Percepcja -2 Zręczność. Jeżeli postać ma PŻ poniżej zera, jest nieprzytomna, co ture otrzymuję 1 pkt obrażeń, jeżeli pula ujemnych obrażeń przekroczy wartość Wytrzymałości, postać umiera.
- postać regeneruje utracone pż w tempie 1 pkt na opoczynek, tak więc samoistne gojenie ran jest bardzo powolne,
- postać regenruje całą mane po odpoczynku,
Marius
PostWysłany: Sob 21:54, 17 Gru 2005   Temat postu:

A oto odsłona III:
- c.d są to chechy dodatkowo okreslające naszą postać,
- postać zaczyna grę z jedną c.d,
- kolejne c.d zdobywa się wraz z doświadczeniem, zależnie od innych c.d (na przykład c.d "Utalentowany" daje nam możliwość zdobywania c.d o poziom wcześniej), a także od wybranej rasy: najszybciej uczą sie ludzie,
- c.d moga mieć pojedynczy poziom, ale równie dobrze od 1-2 poziomów, niektóre nawet 1-5, sa c.d które nie mają limitu poziomu,
- niektóre c.d można nabyć poprzez odpowiednia interakcję ze światem - np. jeżeli samotny paladyn, ruszy na hordy na orków, może otrzymać c.d "Heroizm" (jeżeli takowej nie posiadał). Są to przypadki skrajne lecz warto mieć je na uwadzę podejmując decyzje w świecie gry.
- listę c.d zamieszcze niedługo - poprostu jeszcze jej nie skończyłem
Ano tak - byłbym zapomniał ale przerzuciłem tutaj ten topic
Marius
PostWysłany: Sob 10:31, 17 Gru 2005   Temat postu:

Wiesz - to co z forum zawsze można nanieść na papier - a wtedy nie chciał bym mieć sytuacjy gdzie będe świecił oczami i naginał zasady aby tylko uspokoić rozhukanych graczy Very Happy
Wujek Czikit
PostWysłany: Sob 10:21, 17 Gru 2005   Temat postu:

wiem z moim było tak samo, ale ja od fabuły zaczynałem. mechanika jest imho mało wazna zwłaszcza na forumowe rpg... byle by gra była zrównowazona :]
Marius
PostWysłany: Sob 10:16, 17 Gru 2005   Temat postu:

Zaczekaj chicitta pełen LooZ Very Happy Zanim przejdziem do fabuły muszę niejako system przedstawić, a narazie były tylko 2 odsłony (będzie pewnie z 10-12)
Wujek Czikit
PostWysłany: Sob 10:05, 17 Gru 2005   Temat postu:

spox, mnie interesi bardziej warstwa fabularna.... znów heroic fantasy? jesli sie ludziom spodoba i beda chetni do gry w Twój tówr to machen sie podforum dla Twojego systemu i wio :]
Marius
PostWysłany: Pią 20:32, 16 Gru 2005   Temat postu:

[quote]a moze zrobic cos takiego ze exp bedzie "walutą" chodzi o to zeby za exp doskonalic swoje umijętnosci[/qoute]
Cóż może to jest niezły pomysł ale gryzie się z głownymi zasadami mojego system.
A oto II odsłona:
-c.g jest siedem: Siła, Zręczność, Wytrzymałość, Percepcja, Inteligencja, Siła Ducha i Charyzma,
-c.g mają wartość w przedziale 1-10 choć zdarzają się wyjątki: Ogr może mieć ponad 16 siły, a ponad przeciętny człowiek z odpowiedniom c.d 11 siły,
gracz dowolnie rozdysponowuje c.g na początku tworzenia postaci: ma do dyspozycji 42 pkt., (każda c.g po 6),
-c.g mogę ulec zmianie tymczasowo i na trwałe >tymczasowo np.: obniżenie kondycje poprzez chorobę, trwałe >wypalenie oczu przez zbójników,
-SIŁA: wpływa na siłę fizyczną postaci. Każdy punkt siły zwiększa Punkty Życia o 1, ponadto każdy punkt powyżej 5 zapewnie premię do obrażeń w atakach wręcz i bronią bezpośrednią. Każdy punkt siły zapewnia udźwig 10 kg. Siła wpływa na poziom umiejętności wymagający krótkowałego, ale intesywnego użycia siły fizcznej.
-ZRĘCZNOŚĆ: opisuje zdolności manaulne jak i zwinność postaci. Każdy punkt zręczność zwiększa KP (klasę pancerza) o 1 pkt. Ponadto postać może przejść 3m + 1/2 zręczności w rundzie (chyba że wykona akcje biegu). Zręczność wpływa na poziom umiejętności wymagających zdolności manualnych, złodziejskich - typowo ~~zręcznościowych~~
-WYTRZYMAŁOŚĆ: opisuje budowę fizyczną, oraz witalność i system immunologiczny postaci. Każdy pkt. wytrzymałości zapewnia premię +2 do PŻ. Ponadto początkowe pż oblicza się mnożąc wytrzymałość x2. Postać co poziom może dodać premię +1 do bonusowych PŻ, na każdy punkt wytrzymałości przekraczających 5. Wytrzymałość zapewnie premię do odporności na trucizny równą pkt. wytrzymałości x2. Po za tym postać otrzymuje premię do odporności na choroby równą wytrzymałości. Wytrzymałość wpływa na bazowy poziom umiejętności wymagających długotrwałego wysiłku fizycznego.
PERCEPCJA: percepcja opisuje zmysły postaci. Każdy punkt percepcji zapewnia jej premię +1 do inicjatywy, po za tym pomnożona x2 i pomniejszona o 1 zwiększa zasięg naszej broni dystansowej. Percepcja zapewni premię do bazowego poziomu umiejętności związanych z użyciem zmysłów słuchu, wzroku, ale nie do dla broni dystansowych.
INTELIGENCJA: IQ, zdolność koncetracji, pamięć. Gdy zaczynasz grę otrzymujesz pule punktów umiejętności równą inteligencji x5. Co poziom otrzymujesz punkty umiejętności równe inteligencji x2. Ponadto jeżeli masz 2 inteligencji zyskujesz ulubioną umiejętność, 6 2 ul. umiejętności, 10 3 (przy inteligencji większej niż 10 dalej otrzymujesz ulubione umiejętności). Każdy punkt inteligencji zapewnia1 pkt. many.
SIŁA DUCHA: jest to siła woli, energia wewnętrzna, opisuje wiarę u kapłana, czy też moc u czarownika. Każdy pkt. inteligencji zapewnia premie +2 do many. Ponadto początkową mane oblicza sie mnożąć siłę ducha x2. Postać może otrzymać premię +1 do bonusowej many, na każdy punkt Siły Ducha przekraczający 5.
CHARYZMA: jest to osobisty magnetyzm, atrakcyjność fizyczna, siła charkteru, oraz umiejętność zjednywania sobie innych. Charyzma określa wiele czynników, m.in umiejętność dyplomacji, blefu, podrywania, a nawet moc niektórych zaklęć opartych na sugestii czy iluzji.
Erwill
PostWysłany: Pią 17:38, 16 Gru 2005   Temat postu:

a moze zrobic cos takiego ze exp bedzie "walutą" chodzi o to zeby za exp doskonalic swoje umijętnosci
Marius
PostWysłany: Pią 17:16, 16 Gru 2005   Temat postu: Propozycja systemu RPG - by Marius

Tak siedze i się nudze, to sobie pomyslałem- czemu nie zrobić nowego systemu RPG!! Very Happy
A oto I odsłona:
- postać opiera się na 3 zasadniczych czynnikach: cechach głownych, drugorzędnych i umiejętnościach (przykład cech głownych: Siła, Zręczność, przykład cech drugorzędnych: mocna budowa, potężnu cios, kamikaze, przykład umiejętność: walka mieczem, walka toporem, walka bronia drzewcową i obuchową)
- niektóre z tych czynników można powiększać, a niektóre wyłącznie za pomocą innych (umiejętności zwiekszamy co poziom, c.d, zależnie od rasy i innych c.d, c.g można zwiększyć tylko poprzez niektóre c.d (np.: mocna budowa),
- umiejętności uczy się poprzez doświadczenie. Jednak prawie każda postać umię choć troche władać łukiem, potrafi zawiązać bandaż na ręce itp. Dlatego więc wystepuja wartość bazowa + wartość odpowiednio pomnożonej cechy,
- bardzo istotną cechą naszej postaci jest jej rasa - niektóre rasy otrzymują premię do c.g a inne specjalne zdolności. Niektóre rasy uczą się wolniej a inne prędzej,
- właściwie każda c.d czy umiejętność opiera się c.g - własnie dlatego to są cechy główne
niedługo odsłona II

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group